5 czerwca 2023

Ravioli z pokrzywą, masłem szałwiowym i słonecznikiem

Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Kolejny eksperyment pokrzywowy już za mną. Zrobiłam pyszne ravioli z dodatkiem ricotty, podane z ziołowym masłem i chrupiącym słonecznikiem. Przyznam, że byłam miło zaskoczona jak dobrze smakują takie pierożki.  Zamiast masełka szałwiowego może przygotować tymiankowe lub rozmarynowe tez będzie dobrze smakować z ravioli. Teraz pozostaje mi rozglądać się za młodą, delikatna pokrzywą z której mogłabym przygotować kolejne zaskakujące dania.  

Jak zrobić ravioli z pokrzywą, masłem szałwiowym i słonecznikiem?

Składniki na ciasto na ravioli:

  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 jajka 
  • 2 łyżki oliwy
  • dodatkowo 1 białko  do smarowania ciasta

Składniki na nadzienie pokrzywowe:

  • 4 garści listów młodej pokrzywy
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 żółtko
  • około 200 g sera ricotta
  • 3 łyżki startego parmezanu (lub innego twardego sera),
  • sól i świeżo mielony pieprz

Masełko szałwiowe ze słonecznikiem:

  • 3 łyżki  masła
  • kilka listków szałwii
  • 3 łyżki pestek słonecznika

Przygotować ciasto na ravioli - mąkę przesiać i wymieszać z solą. Do miski wsypać mąlę i wbić trzy jajka. Całość wymieszać widelcem aż do połączenia  z mąką. Dodać oliwę. Zagnieść gładkie, elastyczne ciasto (zajmie to około 10 minut).

Z ciasta uformować kulę, przykryć ściereczką lub folią spożywczą. Ciasto odstawić na około 30 minut aby odpoczęło.

Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Przygotować nadzienie serowo-pokrzywowe - umyte liście pokrzywy wrzucicć do wrzątki  i  gotować przez około 3 minuty w osolonej wodzie.  Pokrzywę odcisnąć na sitku bardzo dobrze z nadmiaru wody.

Posiekany ząbek czosnku zeszklić na oliwie. Dodać przesiekaną pokrzywę i chwilę smażyć. Odstawić do ostygnięcia.

Ricottę wymieszać z żółtkiem. Dodać pokrzywę z czosnkiem oraz starty  parmezan. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.

Ciasto rozwałkować bardzo cienko, podsypując mąką. Płat ciasta posmarować rozkłóconym jajkiem z łyżeczką wody. W odstępie około 5 cm od brzegu  rozłożyć nadzienie co około 2-3 cm (patrz na zdjęcie poniżej. Nadzienie przykryć ciastem i foremką wykrawać okrągły kształt. Ciasto docisnąć, aby skleiło się.

Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Pierożki gotować w osolonej wodzie przez około 4 minuty.

Na suchej patelni uprażyć pestki słonecznik. Dodać masło i  listki szałwii*. Całość chwilę podsmażać. Wyjąć listki szałwii a do masła ze słonecznikiem dodać ugotowane ravioli. Podawać udekorowane zieleniną.

*Zamiast szałwii możecie dodać inne aromatyczne zioła tymianek, rozmaryn, oregano.

Smacznego : -)


Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Ravioli z pokrzywą z  masłem szałwiowym i słonecznikiem

Pokrzywa
Młoda pokrzywa



                     

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz